Jest umowa na przebudowę Wolanowskiej w Radomiu i termin rozpoczęcia prac
Umowa na przebudowę ulicy Wolanowskiej oraz skrzyżowania ulic Maratońskiej i Dębowej została podpisana we wtorek 23 kwietnia w Urzędzie Miejskim w Radomiu. Zwycięzca postępowania, czyli Firma Strabag na wykonanie prac ma 18 miesięcy, a za swoje usługi dostanie 58,3 miliona złotych.
- Chwila jest historyczna, bo to ważna inwestycja dla Radomia i mieszkańców. Przestaniemy się wstydzić zachodniego wjazdu do Radomia. Ten dokument to też realizacja drugiej z 25 spraw Radosława Witkowskiego na nową kadencję - mówi Radosław Witkowski po podpisaniu umowy.
To też zdania, na które czekaliśmy w Radomiu od lat. Ulica Wolanowska jest w fatalnym stanie technicznym, stary asfalt i brak chodników nie służą ani komfortowi jazdy, ani bezpieczeństwu pieszych i kierowców. Dobra wiadomość jest taka, że zostanie przebudowana cała ulica Wolanowska od skrzyżowania z Kielecką aż do granic miasta.
- To prawie 5 kilometrów drogi do przebudowy, plus nowe oświetlenie, odwodnienie oraz oczywiście chodniki i ciągi pieszo - rowerowe. Plus bezpieczne skrzyżowanie ulic Maratońskiej i Dębowej, z sygnalizacją świetlną - wyliczał Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia.
Zobacz, jak przed przebudową wygląda ulica Wolanowska w Radomiu
Przebudowa Wolanowskiej, będą objazdy i utrudnienia
Po podpisaniu umowy wykonawca przygotuje nową organizację ruchu. Już dzisiaj jednak wiadomo, że będą utrudnienia w ruchu i objazdy. Wykonawca planuje rozpoczęcie prac w czerwcu.
- Przepraszamy mieszkańców a niedogodności, ale inaczej nie da się tego zrobić. Zapewniamy jednak, że nie zwalniamy tempa i zadbamy o jakość - mówiła Małgorzata Jędryszek, dyrektor w Strabag.
Ulica Wolanowska będzie przebudowywana w dwóch odcinkach. Pomiędzy ulicą Kielecką a NSZZ Solidarność to ponad 2,3 kilometra drogi. W planach jest przebudowa jezdni z niezbędnymi poszerzeniami oraz nową nawierzchnią. Po stronie północnej ulicy będzie budowany chodnik, a po południowej ścieżka rowerowa plus chodnik. Oprócz tego zostanie przygotowanych sześć zatok autobusowych, będzie przebudowana kanalizacji, sieci energetyczne i teletechniczne.
- To gminny odcinek drogi i na nim będzie dopuszczony ruch tylko dla mieszkańców ulicy. Będą wyznaczone objazdy dla pozostałych kierowców - wyjaśniał Grzegorz Sarnecki z firmy Strabag.
Odcinek od ulicy NSZZ Solidarność do granic miasta nie zostanie zamknięty dla ruchu. Będą jednak utrudnienie i wyłączanie drogi fragmentami.
- Wjazd do miasta będzie zachowany, ale będą tak zwane wahadła. Na tym odcinku od długości 2,5 kilometra będzie pełna przebudowa konstrukcji jezdni. Powstaną ciągu pieszo - rowerowe, odwodnienie - wyliczał Grzegorz Sarnecki.
Na skrzyżowaniu ulic Maratońskiej i Dębowej na Borkach w Radomiu w planach jest poszerzenie jezdni o prawoskręty. Będzie budowana sygnalizacja świetlna, będą przebudowane instalacje podziemne.
Strabag planuje prowadzić wszystkie prace równolegle. Na wszystko ma półtora roku, ale jako pierwsze ma być zakończone skrzyżowania na radomskich Borkach.
Na realizację inwestycji miasto pozyskało z Polskiego Ładu 76 milionów złotych. Pieniądze, które pozostały po rozstrzygnięciu przetargu miasto chce przeznaczyć na kolejne zadania drogowe.
- Dzięki dobrej współpracy z rządem będę chciał, żeby pieniądze zostały w Radomiu, tak abyśmy mogli je wykorzystać na kolejne projekty. W pierwszej kolejności wskazując na ulicę Sandomierską i Idalińską. Będziemy o tym rozmawiać z rządem - zapowiedział Radosław Witkowski.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?